وکیل پس گرفتن هدیه نامزدی

مال مشاع

وکیل پس گرفتن هدیه نامزدیبه مانند هر وکیلی می بایست به قواعد و مقررات مربوط به دعاوی خانواده مسلط باشد  در این نوشتار به برخی از احکامی که می بایست مدنظر وکیل پس گرفتن هدیه نامزدی قرار بگیرد اشاره می کنیم

برای ارتباط با وکیل پس گرفتن هدیه نامزدی با ما تماس بگیرید.

چه زن هایی را می توان خواستگاری کرد؟

هر زنی که موانع نکاح در او وجود نداشته باشد را می توان خواستگاری کرد این موضوع در ماده 1034 قانون مدنی مشخص شده است.

نامزد به چه کسی گفته می شود؟؟

نامزد یک واژه عرفی است و به طور معمول به اشخاصی گفته می شود که علقه زوجیت بین آن ها ایجاد نشده است ولی بنا بر این است که این علقه ایجاد شود . یکی از موضوعاتی که می بایست مدنظر وکیل پس گرفتن هدیه نامزدی قرار بگیرد این است که  وعده ازدواج هیچ تعهدی برای ازدواج ایجاد نمی کند و شخصی را نمی توان صرفا به خاطر وعده ازدواج مجبور به ازدواج با دیگری کرد.

آیا هدایای نامزدی را می توان پس گرفت؟

بله

هر یک از نامزدها می تواند در صورتی که وصلت به هم بخورد هدیه هایی که به طرف دیگر یا پدر و مادر او داده است را مطالبه کند و اگر عین هدیه ها موجود نباشد می تواند قیمت هدیه ها را مطالبه کند این قاعده در ماده 1037 قانون مدنی مشخص شده است.

در صورت مرگ یکی از نامزدها تکلیف چیست؟

در صورتی که نامزدی به دلیل مرگ یکی از نامزدها به هم بخورد کماکان می توان هدیه هایی که در دوران نامزدی به طرف دیگر یا ابوین داده شده است را پس گرفت ولی نمی توان به قیمت رجوع کرد. بنابراین در به هم خوردن نامزدی آن چه مهم است این است که نامزدی به دلیل مرگ از بین رفته باشد یا خود نامزدها این اقدام را انجام داده باشند در صورتی که علت به هم خوردن نامزدی مرگ طرفین باشد نمی توانند به قیمت رجوع کنند.

وکیل پس گرفتن هدیه نامزدی چه اقداماتی باید انجام دهد؟

وکیل پس گرفتن هدیه نامزدی می بایست با تسلطی که بر قوانین و مقررات مرتبط با خانواده دارد بهترین اقدامات را در خصوص پس گرفتن هدیه نامزدی انجام دهد در واقع وکیل پس گرفتن هدیه نامزدی باید به این موضوع اشراف داشته باشد که هدیه نامزدی با هبه تابع قواعد جداگانه و البته در برخی اوقات مشترک است بنابراین تسلط با هر دو دسته از این قوانین کمک شایان توجه ای به وکیل پس گرفتن هدیه نامزدی خواهد کرد

در صورتی که این مقاله برای شما مفید است امتیاز بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت ارتباط با وکیل در واتس آپ پیام بدهید.
Send via WhatsApp
تماس جهت مشاوره با وکیل