وکیل طلاق تهران

وکیل طلاق تهران

طلاق از جمله وقایعی است که در بسیاری از شهرها رایج است و متاسفانه روزانه به آمار این واقعه افزوده می شود. مشاوره با وکیل طلاق تهران می تواند موجب رفع ابهام های زوجین شود و از طرفی منجر به تسهیل تصمیم گیری زوجین در موضوع ازدواج و طلاق می شود. در این مقاله موضوعاتی که می بایست مدنظر وکیل طلاق تهران باشد را بررسی می کنیم یقیننا مطالعه این موارد موجب می شود که خواننده تصمیم بهتری در موضوع طلاق یا منصرف شدن از طلاق بگیرد.

نحوه رسیدگی به دعوای طلاق زمانی بستگی به نوع خواسته دارد. طلاق به طور معمول به سه شیوه واقع می شود طلاق از سمت زوج، طلاق از سمت زوجه و طلاق توافقی.  در طلاق توافقی زوجین متقاضی طلاق توافقی هستند و دادگاه باید موضوع را به مرکز مشاوره ارجاع دهد. مرکز مشاوره به طور معمول درجهت اصلاح و سازش رابطه بین زوجین اقدام می کند در هر حال موضوع را به دادگاه منعکس می کند.

در صورتی که طلاق ازسمت زوج باشد یا به صورت توافقی باشد دادگاه می بایست گواهی عدم امکان سازش را صادر کنند و اگر طلاق به سمت زوجه باشد بستگی به این دارد که آیا زوجه در طلاق وکالت دارد یا خیر؟! اگر زوجه در طلاق وکیل باشد دادگاه به طور معمول نسبت به احراز شرایط وکالت اقدام می کند و اگر طلاق از سمت زوج باشد گواهی عدم امکان سازش صادر می کند.

 

⇐برای ارتباط با وکیل طلاق تهران با شماره 02188201315 تماس بگیرید.⇒

 

 

 

 

 

وکیل طلاق تهران

در چه مواردی پرونده های طلاق به داوری ارجاع داده می شود ؟

 

 

در کلیه موارد پرونده های طلاق به داوری ارجاع داده می شود و داوران می بایست نظر خود را اظهار کنند با این حال قاضی دادگاه ملزم نیست که نظر داوران را تایید کند و اگر با نظر داوران مخالف باشد می تواند با ذکر دلیل نظر داوران را رد کند. لازم به ذکر است طلاق توافقی به دادگاه ارجاع داده نمی شود.

 

 

 وکیل طلاق تهران می بایست به این نکته توجه کند که در این صورت هر یک از زوجین می توانند یک داور معرفی کنند. این داور می بایست متاهل باشد و بیش از 30 سال سن او باشد. در صورتی که زوجین موفق نشود داور تعیین کنند دادگاه می تواند به نمایندگی از طرفین تعیین داور کند.

 

 

وضعیت جهیزیه، مهریه، نفقه چگونه مشخص می شود؟

 

 

دادگاه طلاق ضمن رای خود به طلاق می بایست تکلیف جهزیه، مهریه، نفقه زوجه و وضعیت اطفال و وضعیت حمل را معین کند. همچنین اجرت المثل ایام زوجیت را باید مشخص کند.همچنین می بایست نسبت به حضانت و نگهداری فرزندان نیز تعیین تکلیف کند. همچنین دادگاه در مورد ملاقات فرزندان نیز باید تعیین تکلیف کند.

 

 

لازم به ذکر است اجرت المثل ایام زوجیت در صورتی داده می شود که قصد تبرع وجودنداشته باشد در واقع زوج می بایست قصد تبرع زوجه را ثابت کندو گرنه باید اجرت المثل ایام زوجیت رابده

 

 

تست عدم بارداری در طلاق الزامی است؟

 

 

یکی دیگر از موارد مهمی که می بایست مدنظر وکیل طلاق تهران قرار بگیرد تست عدم بارداری است. در واقع پزشک صلاحیت دار و نه هر پزشکی می بایست تست بارداری از زن بگیرد و گواهی وجود جنین یا عدم جنین را ارائه دهد. همچنین اگر زوجین هر دو بر وجود جنین گواهی دهند نیازی به تست نیست.

 

 

چه زمانی طلاق ثبت می شود؟

 

 

یکی از انتظاراتی که اکثر افراد از وکیل طلاق تهران دارند تسریع در روند ثبت طلاق است. طبق ماده 32 قانون مدنی اجرای صیغه و ثبت آن حسب مورد منوط به انقضای مهلت فرجام خواهی یا ابلاغ رای فرجامی است. بنابراین تا زمانی که مهلت های مذکور تمام نشود وکیل طلاق تهران نمی تواند نسبت به ثبت طلاق اقدام کند.

ارتباط با وکیل طلاق تهران

مدت اعتبار حکم طلاق و گواهی عدم امکان سازش چقدر است ؟

مدت اعتبار حکم طلاق 6 ماه پس از تاریخ ابلاغ رای فرجامی یا انقضای مهلت فرجامی است. هر گاه حکم طلاق از سوی زوجه به دفاتر رسمی ازدواج و طلاق تقدیم شود. زوج نیز مکلف است حاضر شود و صیغه طلاق در حضور زوج و زوجه جاری شود با این حال در صورتی که زوج حاضر نشود سردفتر به زوجین ابلاغ می کند که حاضر شوند ولی اگر به هر دلیل حاضر نشود یا دلیل قانع کننده ای داشته باشد سردفتر می تواند بدون حضور زوج صیغه را جاری کند.

مدت اعتبار گواهی عدم امکان سازش که در طلاق توافقی و طلاق از سمت زوج صادر می شود 3 ماه پس از تاریخ ابلاغ رای قطعی یا قطعی شدن رای است اگر در این مدت گواهی صادر شده از اعتبار ساقط است. بنابراین وکیل طلاق تهران می بایست به موضوع مهلت های مذکور توجه داشته باشد و در صورت حکم طلاق تذکر مهلت زمانی 6 ماهه را موکل خود دهد و در صورتی بحث گواهی عدم امکان سازش صادر شود تذکر مهلت سه ماهه را به موکل خود بدهد تا گواهی یا حکم از اعتبار ساقط نشود.

لازم به ذکر است در صورتی که زوجه از سمت زوج وکالت بلاعزل داشته باشد عدم حضور زوج مانع اجرای صیغه طلاق نیست.

اجرای صیغه طلاق در کجا انجام می شود؟

از دیگر موضوعاتی که به طور معمول مدنظر وکیل طلاق تهران قرار می گیرد نوع و نحوه اجرای صیغه طلاق است. اجرای صیغه طلاق با رعایت جهات شرعی در دفاتر خانه یا در محل دیگر و با حضور سردفتر انجام می شود. بنابراین زوجین می توانند از سردفتر درخواست کنند که به مکان مدنظر زوجین بیاید و صیغه طلاق را جاری کند.

در طلاق رجعی وضعیت رجوع به چه نحو است؟

از موضوعات مهمی که در طلاق رجعی می بایست مدنظر وکیل طلاق تهران قرار بگیرد بحث رجوع در طلاق رجعی است. در طلاق رجعی صیغه طلاق مطابق مقررات جاری اجرا می شود ولی ثبت آن منوط به ارائه گواهی کتبی حداقل دو شاهد مبنی بر سکونت زوجه مطلقه در منزل مشترک تا پایان عده است مگر این که زوجه رضایت داشته باشد. در صورتی که در این مدت زوج رجوع کند صورتجلسه طلاق ابطال می شود و در صورتی که درمدت مذکور زوج رجوع نکرد صورتجلسه تکمیل و ثبت می شود.

 

نکته

در طلاق رجعی، درصورت انقضای مدت عده و عدم احراز رجوع طلاق ثبت می شود

 

وکیل طلاق تهران چه ویژگی دارد و چه خدماتی ارئه می دهد؟

مقررات پیش گفته بخشی از قوانین و مقررات مربوط به طلاق است. با توجه به این که تسلط در تمامی این موارد از شخص بر می آید که به طور تخصصی در حوزه طلاق کار کند پیشنهاد می شود به منظور مشاوره و اقدام درحوزه طلاق به وکیل طلاق مراجعه کنید. گروه وکلای السا با بهره گیری از متخصصین امر و همچنین وکلای زن  و مرد این اطمینان را می دهد که به بهترین نحو ارائه خدمت کند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت ارتباط با وکیل در واتس آپ پیام بدهید.
Send via WhatsApp
تماس جهت مشاوره با وکیل